wtorek, 8 marca 2016

The Trashcan Review Game

The Trashcan Review Game




Inspiracją do tego wpisu była gra Trashketball - My Favorite Review Game. Mimo, że gra pierwotnie dotyczy matematyki z łatwością możemy ją dostosować na potrzeby języka angielskiego. Idealna dla ruchliwych uczniów uwielbiających sport, rywalizację oraz element niepewności ;) Wykonywanie ćwiczeń dla samego uzupełnienia kartki bywa frustrujące i nudne, gdy mamy konkretny cel, zadanie nabiera sensu.

Możemy ją wykorzystać do przeróżnych zagadnień: słownictwo, gramatyka, czytanie ze zrozumieniem, słuchanie ze zrozumieniem, mówienie, pisanie.





Potrzebujemy:
- dwa lub trzy pojemniki / pojemniki na śmieci
- karty obrazkowe / karty wyrazowe/ karty pracy (worksheets) - to, co akurat przerabiamy i chcemy utrwalić lub powtórzyć
- niepotrzebne kartki/kserówki do zrobienia kul / kulki / coś czym można rzucić i nie zrobić krzywdy sobie lub towarzyszom

Jak grać?


Wariant 1

- indywidualnie lub na grupy
- ustawienie koszy dostosować do umiejętności dzieci / młodzieży
- po wykonaniu zadania, uczeń lub reprezentant grupy przychodzi do nauczyciela w celu sprawdzenia poprawności, jeśli zadanie/tłumaczenie/dopasowanie itp. jest poprawne, uczeń rzuca kulką do kosza za 1, 2 lub 3 punkty
- wygrywa osoba / drużyna, która zbierze najwięcej punktów

Wariant 2

- przygotowujemy wyrazy z błędami lub niepoprawne formy gramatyczne
- na koszach przyklejamy kartki: "correct" i "incorrect"
- punkt za poprawną odpowiedź lub/ i podanie właściwej formy
- wygrywa osoba / drużyna, która zbierze najwięcej punktów

Grę możemy utrudnić poprzez poproszenie o ułożenie zdania z danym słowkiem lub strukturą gramatyczną.


Miłej zabawy :)

Chcesz być na bieżąco z nowymi postami? Szukasz ciekawych linków do stron z materiałami pomocniczymi? Zapraszam do polubienia fanpage'a bloga na Facebooku (follow me). Kliknij TU

5 komentarzy:

  1. - po wykonaniu zadania, uczeń lub reprezentant grupy przychodzi do nauczyciela w celu sprawdzenia poprawności, jeśli zadanie/tłumaczenie/dopasowanie itp. jest poprawne, uczeń rzuca kulką do kosza za 1, 2 lub 3 punkty

    Przepraszam, nie rozumiem tego punktu. Uczeń wybiera kosz, do którego rzuca kulkę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie - uczeń wybiera kosz, do którego rzuca kulkę. Kosz za jeden punkt jest większy i może stać na przykład bliżej, kosz za dwa jest mniejszy i może stać odrobinę dalej - mamy element ryzyka i ćwiczenie precyzji rzutu :) Jeśli papierek nie wyląduje w koszu nie przyznajemy punktu. Oczywiście reguły możemy dowolnie zmieniać. Gdy uczeń spudłuje, dostaje dodatkowe zadanie gramatyczne/leksykalne/ruchowe itp.

      Usuń
    2. Aha teraz wszystko jasne! Dziekuje! Swietna zabawa :)

      Usuń