poniedziałek, 19 września 2016

"TO BE" EXERCISES AND GAMES (PRINTABLE)

"TO BE" EXERCISES AND GAMES 

(PRINTABLE)


Czasownik "być" czasami stanowi niezłą przeprawę zarówno dla ucznia, jak i lektora/nauczyciela. Myślę, że zobrazowanie kolorami oraz zagranie w grę planszową jest warte spróbowania. Przygotowałam plansze z kartonikami w trzech kolorach, dzięki którym możemy przećwiczyć zdania twierdzące, przeczące oraz pytające. Ponadto, stworzyłam dwa wzory, które po wsadzeniu w folię lub po zalaminowaniu możemy wykorzystać wielokrotnie poprzez użycie markera/mazaka i ścieranie go po zakończeniu pracy.





Plansze z czasownikiem "być":









Wycinamy formy czasownika "być". Rozkładamy na stole. Dzieci dopasowują odpowiedni czasownik poprzez nałożenie go na poniższe plansze.





Plansze do uzupełnienia czasownikiem "być":















Puste karty do zalaminowania lub druku na kolorowym/białym papierze. Możemy poprosić uczniów o stworzenie własnych zdań czy pytań.










Uczniowie lubią stworzone przez siebie pomoce, więc możemy zachęcić ich do uzupełnienia planszy czasownikiem "być" w wybranym przez siebie kolorze. Następnie wycinają i tworzą zdania na planszach lub w zeszytach.



Moja stara wersja papierowa wygląda tak:





Gry planszowe: 



Gra w statki:


Gra online - układanie zdań z czasownikiem "być"





Mam nadzieję, że się przydadzą.

Jeśli ktoś dokumentuje proces wycinania lub zajęcia, to zachęcam do wysyłania zdjęć - zostaną one opublikowane na fanpage'u lub można opublikować je poprzez opcję "posty gości".


Chcesz być na bieżąco z nowymi postami? Szukasz ciekawych linków do stron z materiałami pomocniczymi? Zapraszam do polubienia fanpage'a bloga na Facebooku (follow me). Kliknij TU Można również otrzymywać informacje o najnowszym poście poprzez mailową subskrypcję. 

8 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie drukuję i za chwilę wykorzystuję na dodatkowej lekcji z dzieckiem:)
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo:) Mam nadzieję, że spełnią swoją funkcję :)

      Usuń
  3. Dzięki, długo szukałam podobnych materiałów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, dlatego postanowiłam je stworzyć ;)

      Usuń