poniedziałek, 3 października 2016

"TO BE" IDEAS & GAMES PART 3 (PRINTABLES)

"TO BE" IDEAS & GAMES

PART 3

(PRINTABLES)


Z uwagi na to, że uczniowie mogą być wzrokowcami, słuchowcami, kinestetykami i dotykowcami warto przedstawiać materiał w różny sposób. Jak możemy wprowadzać czasownik "być"?





Wzrokowiec:


- wszelkie pomoce wizualne: karty obrazkowe, puzzle, memo, dopasowywanie kart



Słuchowiec:


- rytmiczny wierszyk

Z "New Bingo" : 
I am happy
You are sad

She is angry
He is fat
It is nice
(and I like mice)
We are cold
You are hot
They are hungry
(Ben is not).


- ułożenie piosenki w wersji rapowej, operowej lub innej

- rytmiczne mówienie coraz ciszej

np. I am, I am, I am, I am, I am

- rytmiczne mówienie coraz głośniej

np. He is, He is, He is, He is, He is (krzyk)

UWAGA! Proszę się liczyć z niezadowoleniem nauczyciela w sali obok lub dyrektora.

Dotykowiec:


Przy wprowadzeniu prosimy, aby jedna osoba z pary była obrócona, a druga patrzy na nauczyciela, pokazującego frazę, która ma być napisana palcem po plecach.
Gdy uczniowie już są zapoznani z czasownikiem "być" mogą sami robić sobie takie zagadki.

Kinestetyk:


Uwielbia ruch.

- packi na muchy

Na stojąco lub siedząco. Nauczyciel wypowiada zaimek osobowy, a uczeń paca odpowiedni czasownik.

- rozwieszone plansze w sali:

Nauczyciel wypowiada zaimek osobowy, a uczeń podbiega do odpowiedniego czasownika.

- trzy osoby (lub 6) trzymają plansze z IS, AM, ARE pozostali muszą stanąć za odpowiednim czasownikiem po usłyszeniu zaimka osobowego.

Pomieszane zmysły:

  • czytanie z ruchu warg

  • opracowanie scenki z ulubionymi postaciami: zadawanie pytań, odpowiadania twierdząco lub przecząco



Zaopatrujemy się w piłeczki. 
Naklejamy na nie: IS, AM, ARE. 
Dajemy po trzy piłeczki na parę lub indywidualnie w zależności od liczebności grupy. 
Nauczyciel mówi lub/i pokazuje karty z zaimkami/osobami, a uczniowie podnoszą odpowiednią piłeczkę lub / i wrzucają do odpowiedniego kosza/ pudła.


  • wskaźniki 




lub wykonane samemu, tudzież przez uczniów:






  • You Tube







Plansze z czasownikiem "być" i inne / Karty Wyrazowe / Word cards







Kart jest dwanaście.




Inne źródła:





  • Aniela pisała o wykorzystaniu lampek ledowych 1 i 2, a Justyna zmodyfikowała. 

Myślę, że na podobnej zasadzie możemy użyć czasownik "być". Niestety nie jestem jeszcze w posiadaniu takich lampek :(


https://3.bp.blogspot.com/-4OsnFkgUkxE/V-aG_4Sm5sI/AAAAAAAAHuI/iaMe465mj2gjSee1Wg6bbEY9IYln5Y8bACLcB/s320/14446003_1778697699067157_3922523863582194508_n.jpg

Dodam, że lampki możemy wykorzystać do rozróżniania czasów.



  • Joanna Stanek proponuje koniczynkę oraz pudełeczko:


"Co to znaczy, że "to be" ma 3 formy?Rysujemy na tablicy koniczynkę z 3 liśćmi i tłumaczymy, że ta cała roślinka to "to be", a każdy listek to jedna z postaci, które są różne, ale są częścią tej samej roślinki i wpisujemy: am, is, are."



photo by Joanna



Następnie mówimy: "wyobraźcie sobie dziecko, które ma zabawkę, pudełko z 3 otworami w kształcie koła, kwadratu i trójkąta. Ma 3 klocki w tych samych kształtach. Chce je wrzucić do pudełka. 
- Co musi zrobić? 
- Taaaak, dopasować kształt klocka do kształtu otworu. 
- Czy można więc stosować formy "to be" jak się chce? Oczywiście, że nieeeeee, jesteście genialni!"



photo by Joanna



  • Pomysł Aldonki:


"Ja rysuję 3-głowego smoka, dwie głowy są duże (tzn na dłuższej szyi) jedna krótsza. Później robię chmurki do każdej głowy i tak: smok z najkrótszą głową ma na imię Am, a dwa pozostałe Is i Are. W zależności od kumatości dzieci albo zadaję zagadkę dlaczego jeden smok ma krótszą głowę albo po prostu od razu tłumaczę, że smok Am zjadł tylko jedną osobę - I, a smok Are i Is zjadły ich po 3: Are- We, You, They, Is- He , She, It. Później gramy w ,,kto pierwszy ten lepszy" tzn ja zakładam piracki kapelusz i wykrzykuję osobę np. Ben!, a kto wie jakie do tego pasuje "to be" podnosi rękę albo krzyczy Aye, aye Captain! i odpowiada. Jeśli odpowie poprawnie dwa razy pod rząd to opuszcza kolejkę, bo już ma 2 punkty."



Zapewne macie mnóstwo innych pomysłów, podzielcie się nimi w komentarzach :)




Jeśli ktoś dokumentuje proces wycinania lub zajęcia, to zachęcam do wysyłania zdjęć - zostaną one opublikowane na fanpage'u lub można opublikować je poprzez opcję "posty gości".


Chcesz być na bieżąco z nowymi postami? Szukasz ciekawych linków do stron z materiałami pomocniczymi? Zapraszam do polubienia fanpage'a bloga na Facebooku (follow me). Kliknij TU Można również otrzymywać informacje o najnowszym poście poprzez mailową subskrypcję. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz