środa, 25 stycznia 2017

REAGOWANIE JĘZYKOWE - PUZZLE (PRINTABLE)

REAGOWANIE JĘZYKOWE - PUZZLE 

(PRINTABLE)



Na powtórki jest zawsze dobry czas. Im różniejsza ich forma, tym lepszy osiągamy ich skutek. Niedawno na blogu pojawiły się PUZZLE z pytaniami w języku angielskim oraz ich polskimi odpowiednikami. Tym razem prezentuję puzzle, na których łączone będzie pytanie z reakcją w języku angielskim. Nie wiem jakie macie zdanie na temat puzzli, ale ja je uwielbiam zarówno w formie edukacyjnej, jak i rozrywkowej. Bywały czasy, kiedy przy stole z puzzlami spędzało się kilka godzin z przerwą na jedzenie ☺Zauważyłam, iż wielu uczniów podziela moje uwielbienie.






Rodzaje puzzli

  • przyporządkowanie obrazka do wyrazu,
  • ułożenie obrazka z elementów,
  • ułożenie obrazka zgodnie z kolejnością liter - wersja świąteczna,
  • dopasowywanie elementów w celu otrzymania konkretnej formy,
  • puzzle gramatyczne np. z "TO BE"

Reagowanie językowe - puzzle


puzzle reagowanie funkcje językowe
Reagowanie językowe - puzzle



Jak zastosować puzzle?


Rozcinamy po czarnych liniach, zarys ramki nie jest istotny. Rozdajemy wycięte i pomieszane komplety. Zadaniem uczniów jest dopasowanie pytań do odpowiedzi i ułożenie pierwotnego wzoru.

Uczniowie mogą również losować po jednym elemencie i proponować jakie było zadane pytanie i powiedziana odpowiedź.


Reagowanie językowe - wzór pocięcia.

Click here to download




Wasze komentarze motywują do działania :)



Chcesz być na bieżąco - zapraszam na fanpage bloga na Facebooku: English Freak oraz profil na  INSTAGRAMIE.







8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Czyli praca nie pójdzie na marne ;)

      Usuń
  2. Czy moglabym wiedzieć w jakim programie byly zrobione te puzzle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puzzle zostały zrobione w Paincie, Canvie i Picmonkey - taki misz masz ;)

      Usuń
  3. tutaj mam to samo pytanie... gra wygląda świetnie, ale jak w nią grać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uzupełniłam wpis - dziękuję za zwrócenie uwagi. Puzzle rozcinamy według czarnych krawędzi, mieszamy i przyporządkowujemy lub losujemy jeden element i zgadujemy jaka była odpowiedź na dane pytanie albo jakie było zadane pytanie.

      Usuń
  4. nieczytelne niestety po wydrukowaniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed chwilką ponownie drukowałam i jest czytelne. Proszę spróbować jeszcze raz, podmieniłam plik do ściągnięcia na większy i wydrukowałam dla sprawdzenia.

      Usuń