sobota, 30 września 2017

PRESENT CONTINUOUS - LET'S MIME AND MAKE SENTENCES (printable)

PRESENT CONTINUOUS - LET'S MIME AND MAKE SENTENCES


Czasy gramatyczne bywają wyzwaniem - aby ułatwić najmłodszym uczniom ich opanowanie, przygotowałam kartoniki do kalambur "Let's mime" oraz zestaw wyrazów do tworzenia zdań w różnych kompilacjach. Materiały są przeznaczone dla początkujących.


Present Continuous - let's mime and make sentences
Present Continuous - let's mime and make sentences



Let's mime!

Wybrane przeze mnie wyrażenia są chyba proste do pokazania. Możemy poprosić uczniów o odgadnięcie konkretnego wyrażenia lub ułożenia z nim zdania bądź pytania. Z mojego doświadczenia wynika, że uczniowie bardzo lubią pokazywać i z trudem trzymają buzię na kłódkę.

Present Continuous - let's mime
Present Continuous - let's mime

Let's make some sentences in Present Continuous!


Utrwalenie struktury czasu przećwiczymy dzięki układaniu zdań korzystających z poniższych kwadracików. Nie wszystkie elementy muszą być wykorzystane. Zdania mogą być absurdalne :)

Poszczególne części mają swój kolor: szary - wyrażenia, zielony - podmiot, fioletowy -określenie czasu, niebieski - czasownik "być" oraz pomarańczowy - typ zdania (twierdzenie, przeczenie lub pytanie).

Present Continuous - let's mime and make sentences
Present Continuous - let's mime and make sentences

Present Continuous - let's mime and make sentences
Present Continuous - let's mime and make sentences

Całość dostępna jest pod tym obrazkiem:

Click me to download


Czy materiały się przydadzą? Stosujecie podobne?



Bądź na bieżąco i odwiedź fanpage bloga na Facebooku: English Freak oraz profil na INSTAGRAMIE.





4 komentarze:

  1. Jak zawsze pomocna w pracy z młodszą częścią moich uczniów :)
    Thanks a lot :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo i miło i cieszę się, że materiały zamieściłam w dobrą porę :)

      Usuń
  2. Dziękuję. Marzyłam, że by sama coś takiego zrobić, ale brak mi czasu i umiejętności. Wielkie dzięki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się cieszę, ze mogłam pomóc :) Owocnego użytkowania!

      Usuń